21 Eylül 2016 Çarşamba

İLKOKULA BAŞLARKEN OKUL SEÇİMİ (RADİKAL BAKIŞ)

Devlet Okulu mu? Özel Okul mu? Özetle İlkokulda Okul Seçimi…
Yazmaya geç kaldım biliyoruuuum ama tatildeydim kusura bakmasanız :)

Ben akademik dil kullanmadan biz bize sohbet ediyorcasına anlatacağım.. Burası bir şahsi Blog ise çok ciddi takılmaya gerek yok :) Beni danışanlarım tanırlar.. Çok “dan dan” biriyimdir.. Burası da öyle, seans gibi şeffaf.. Dolayısıyla ben de öyle :)

Ne büyük bir yaşam sorunu..
Evlatlarımızı geleceğe emanet etmek..
Onları uzun bir yola uğurlamak…

Klinik tecrübelerim, Özel Okullara yıllardır danışmanlık yapmam ve artık bir de annelik sıfatıma dayanarak bu konuya dair net yorum yapabilme hakkını buluyorum kendimde :) Affınıza sığınarak :)

            Şöyle başlamak isterim..


                                    Devlet Okulu ile Özel Okul arasındaki farklar nelerdir?

·         *Biri paralı diğeri bağış usulüdür. Yani ikisinde de para verirsiniz ama birinde daha az tabi :)

·         *Öğretmen kalitesi Özel Okullarda Allaha emanettir. Şansınıza bahtınıza ne çıkarsa.. Özel okul kayıt görüşmesinde duyduğunuz “çocuğa uygun öğretmen” genelde yalandır !! Hele ki büyük kampüslerde doğru dürüst öğretmen bulmak çok zorken çocuğunuza göre olanı bulmak bir mit !! İnanmayınız !! Ama okulun Psikologu ya da Danışmanı (yani ben :) zaman zaman bu konuya müdahil olur tüyo verir, ona inanın) Devlet okulunda zaten kuraya tabiisiniz, yani yine Allaha emanetsiniz :)

·       * Özel Okullarda bir çok branş dersi, yabancı dil vs vs vardır. Keza paralar döküyorsunuz tabi ki olsun di mi:) Devlet okulunda standardın (MEB müfredatının)  dışında bir ders yoktur  ve aile birliğinin katkılarıyla bir şeyler yapmaya çalışılır.. E zaten devlete daha az para ödeyeceğinize göre bütün kurslar sizin.. ister piyano dersi aldırın ister İngilizce :)
·         
          *Ortam tabiî ki Devlet Okulunda standart bir bahçe ve kalabalık sınıflardan ibarettir. Özel Okulda artık zevke göre çeşit çeşit kampüsler mevcut tabi.. ( Ama aslolan görüntü mü? Eğitim mi?  Sosyal öğrenme mi? Yoksa sizin kişisel tatmininiz mi?)

      *Son olarak muamele :) Özel Okul sizi prenses gibi hissettirmekle mükelleftir. Devlet Okulunda …. artık yani bunu yazmiyim di mi : (Neden geldiniz yani zaten yer yok :)

Sanırım en merak edilen bölüm..

Benim şahsi fikrim..
Ben ne yapacağım?
Ada nereye gider?  

                Yoğun araştırmalarım sonucu bulup karar vereceğim bir Devlet İlkokuluna gider.. Benim buradaki kıstasım yukarıda sıraladığım maddeler değil.. Bunlardan ziyade sosyal etkileşime dair sebepler..

                Açıklıyorum..  Genel popülasyondan kopmasını istemiyorum..  (Bu tamamen şahsi kanaatimdir. Eleştiriye açık değildir.) Babası ile düşünerek verdiğimiz bir karardır.. Gelenekçi davranarak “biz nasıl okuduysak o da öyle okusun” bakış açısının ve tecrübemizin sonucudur..

Pişsin.. Hayata karışsın.. Gerekirse ezilsin.. Sorunlar ile baş etmeyi öğrensin.. Kalabalığa karışsın ve halk adamı olsun.. Kendini ispat etmek için, arkadaşlıkları için, Öğretmenin gözüne girmek için savaş versin..  Ya da salsın her şeyi hiç sorun diil :) Hayattaki en önemli şeyi kazansın.. Tecrübeyi..

Gerisi  O’na kalmış.. Biz sadece ışık olabiliriz, destek olabiliriz.. Düştüğünde bekleyip eleştirmeden doğru yolu bulmasına katkı olabiliriz.. Bir de sanırım şans dileyebiliriz.. Doğru eğitimciler ile karşılaşması için..

Tüm çocuklarımızın yolu açık olsun..

Sevgilerimle..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder